DesignMarch - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Patrick Riet - WaarBenJij.nu DesignMarch - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Patrick Riet - WaarBenJij.nu

DesignMarch

Door: Patrick van der Riet

Blijf op de hoogte en volg Patrick

22 Maart 2013 | IJsland, Reykjavik

Hallo iedereen,

Het is weer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen op waarbenjij.nu . In de tussentijd zijn er een aantal leuke dingen gebeurd waar ik jullie van op de hoogte wil brengen.

Afgelopen maand tot en met vorige week ben ik druk bezig geweest met het visualiseren van de houten bankjes van Dagny en Hildur (collega van Dagny). Het eindresultaat mocht er zijn, het waren prachtige verbeeldingen volgens mij stagebieder. Dat is een toch een mooi compliment.

Vorige week een donderdag (14 mrt) was de opening van DesignMarch in Reykjavik. Dat is een designweek die jaarlijks wordt gehouden in Reykjavik waar ontwerpers en architecten hun nieuwste ontwerpen showen. Ook het bedrijf waar ik stage loop doet daar aan mee. De DesignMarch werd geopend door verschillende sprekers uit verschillende landen. Het was heel interessant om hun verschillende verhalen te horen.

Zie: http://www.designmarch.is/designtalks/


De volgende dag stond in het teken van de voorbereiding op het openingsfeest op ons werk. Het was heel de dag opruimen en de boel aankleden en zorgen dat het bier en wijn klaar stond. 's Avonds kwamen allen genodigden kijken naar de verschillende ontwerpen die gemaakt zijn in het gebouw. Er was veel belangstelling voor de bankjes van Dagny en Hildur.

Zie: http://www.designmarch.is/wp-content/themes/designmarch/page-event-detail-en.php?event=34061

De volgende dag kwam mijn tante Els naar IJsland. 's Avonds was er een receptie van de president van IJsland over de DesignMarch. Ook Dagny was uitgenodigd en mijn tante ik mochten mee, hoe vet is dat. De receptie was in zijn huis. Bij binnenkomst kon iedereen een hand schudden met de president. Er was een hapje en een drankje en we konden overal kijken tot in zijn werkkamer aan toe. Dat is Nederland haast niet voor te stellen, maar hier kan het.

Zondag hebben we verschillende dingen bezocht op DesignMarch, waaronder het Nordic House en Harpa (het architectonische concertgebouw). En natuurlijk het gebouw waar ik werk. Ze was erg enthousiast over Dagny en het werk wat we doen.
(zie de foto's)
Na een dag waar we veel gedaan hadden was het tijd om lekker te ontspannen in het zwembad waar ik wekelijks kom. Daar genoten we van de hottub en het stoombad. We hadden de afgelopen dagen schitterend weer gehad, een strak blauwe lucht met zon. Het weekend werd afgesloten met het schitterende Noorderlicht, leuk dat mijn tante dat ook nog kon zien. Het was een weekend waar ik nog vaak op zal terug kijken.


Tot het volgende verslag....


Groeten,


Patrick





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Stage in Reykjavik

Hallo iedereen,

Allereerst let niet op de spelfouten, ben al vrij moe van mn reis naar Reykjavik. Maar goed...


Ik zal beginnen met gisteren....
Voor dat ik naar IJsland zou gaan, is mijn goede vriend Coen nog langs geweest. We hebben een borreltje voordat ik naar IJsland zou gaan. Ik heb wat foto's laten zien van IJsland en vertelt wat ik daar gaat doen. Nadat Coen weg was heb ik eerst eens een lekkere warme bad genomen, dat bad van thuis zal ik zeker missen. Alhoewel ze in IJsland warmwaterbaden hebben die groter zijn dan ons bad in de badkamer thuis :p

En vandaag was het zover, ik ga naar IJsland!! Met twee volgepakte koffers vertrokken naar Schiphol. Onderweg hebben we nog een kopje koffie gedaan bij mijn tante Els en oom Haye. Van deze oom een tante heb ik heel pakket gekregen hoe ik deze periode in IJsland overleef, dikke kleding dus !! Aangekomen op schiphol verliep alles volgens planning, tot dat we bij de bagage incheck kwamen. Er was een storing in het systeem, mevrouwtje achter de balie in paniek. Het zal haar eerste week wel geweest zijn. Maar goed. Naar een half uur mochten de koffers op de band, eindelijk.
Vervolgens zijn we naar de gate gegaan, waar ik de familie heb uitgezwaaid. Onderweg naar de gate krijg ik een beetje schrik. DE GATE IS CLOSING! Ik heb het op een rennen gezet en was gelukkig toch nog op tijd. Tijdens het online inchecken had ik mijn plaats veranderd naar een plaats bij het raam. Zal je net zien dat je bij de vleugel zit. Maar dat was niet het ergste. Naast me heb ik voor het eerst de de IJslandse Free Willy gezien. Een flinke vrouw die heel de weg uit haar bakje salade zat te eten, met haar HANDEN.. en af toe nog een ff een roggel liet. Ik wist niet hoe gauw ik in slaap moest vallen. Van de rest een goede vlucht gehad. Onderweg kon op een schermpje kijken naar de route die gevlogen werd naar Reykjavik. Na ongeveer 2,5 uurtjes werd de landing ingezet en kon ik weer naar buiten kijken. Wat een uitzicht. Witte bergen, vlaktes, zee. Schitterend! Aangekomen op het vliegveld kwamen mijn koffers al gelijk binnen. Toen naar de balie gegaan van de Flybus.
Deze bus verzorgd de reis van het vliegveld naar Reykjavik (50km -1uur). Onderweg naar Reykjavik alleen maar witte vlaktes en bergen in de verte, schitterend. Toen ik in Reykjavik aan kwam viel als eerste de huizen op. Het is allemaal lage bebouwing, ruim opgezet en grauw. Toen ik was uitgestapt bij het bus station moest ik nog een paar minuutjes wachten totdat ik Dagny kon zien. Ze is mijn stagebegeleider en ik mag de komende maanden bij haar wonen, wat heel aardig van haar is.

Na een half uurtje was ze er. Een hele aardige, enthousiaste en vlotte vrouw. Onderweg in Reykjavik een praatje gehad hoe de vlucht was gegaan, etc. En ze vertelde over de stad, de bebouwing, de mensen. Ondertussen stond de verwarming geloof ik tot de max. Dus dit was zeker de IJslandse sauna, een maximale verwarmde Suzuki Grand Vitara.

Na een hele reis kwamen bij haar huis aan. Een mooi rood houten huisje. Zeg maar een hele luxe versie van een center parcs huisje.
Binnen ziet alles er knus uit. Ik heb kennis mogen maken met haar dochter, een hele aardig meid, die ook nog een vlotte babbel hebt.
Ondertussen begon ik al aardig honger te krijgen. Het was toen al 20.30 uur. En ik had om 14.00 voor het laatste gegeten.
Het was het wachten waard. Een heerlijke kip stond er klaar met aardappeltjes uit de oven en verse sla. Ondertussen hebben we gezellig over Nederland, familie, studie, IJsland natuurlijk, mijn vorige stage in Eindhoven, Icesave (helaas we krijgen ons geld echt niet meer terug..), etc. gepraat. En over de stageopdrachten, ik ga net als in Eindhoven aan een wandelpad werken. Kijken of mijn ervaring nog van pas komt. Maar eerst moet er nog een ontwerp gemaakt worden van een private tuin.
Morgen krijg ik een rondleiding van haar Reykjavik. Ik ben benieuwd. Ik zal morgen wat foto's uploaden. Ben er nu te kapot voor onderhand....

góða nótt



Recente Reisverslagen:

22 April 2013

Mijn laatste week in IJsland

02 April 2013

Pasen in IJsland

22 Maart 2013

DesignMarch

17 Februari 2013

'Verhuisd en landscape design IJsland'

03 Februari 2013

Wat staat er op het menu? 'Schapenkop'
Patrick

Voor buitenlandstage ben ik op reis naar gegaan Reykjavik, IJsland. Daar ga ik in 15 weken werken aan verschillende opdrachten die met landschapsarchitectuur te maken hebben. Dit doe ik samen met Dagny, mijn stagebegeleider.

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 11513

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 26 April 2013

Stage in Reykjavik

Landen bezocht: